Ann och Anna berättar om Digitala Affärsmodeller
Igår var jag på Mindfloor i Malmö och lyssnade på en föreläsning om Digitala affärsmodeller. Digitala affärsmodeller är ett företag som jag bloggat om tidigare. Företaget drivs av Ann Ljungberg, Ann Klefbohm och Anna Åberg.
Anna Åberg
Anna rekomederar att man har 100000 kronor med sig när man ger sig ut i världen. Hon berättade att livet går upp och ner första tiden då man kommit ut i världen för att förverkliga sin dröm. Anna precis som mina vänner på Paradis Businesscamp i Thailand rekommenderar affärsidéer automatiserade. Alltså du gör jobbet en gång sedan sköter mailprogram resten. Digitala affärsmodeller marknadsför sig via sociala media främst Facebook. Google+ och Linkedin är socialamedia som är på väg upp. Anna rekommenderar börja med svenska marknaden. Dessa tre tjejer har börjat på den amerikanska marknaden men nu har Ann L och Anna bestämt sig för att träffas i Amerika nästa gång.
Digitala affärsmodeller menar att man ska va tydlig med vad man säljer. Anna rekommenderar nyhetsbrev som ger företaget ett gratis kundregister. Med nyhetsbrevet bygger du förtroende mot kunden. De tycker man ska ha segmenterade nyhetsbrev, till exempel utskick till de som redan öppnat ett nyhetsbrev att ett erbjudande gäller till midnatt på söndag.
Anna rekommenderar att skicka mail söndag kl 16.
Ann Klefbohm
Ann vill måla världen.
Ann rekommenderar att skriva bra saker och 2,4 blogginlägg i månaden enligt statistik från USA. Bilder och film på internet kommer att öka. Då det gäller bild så tycker de att Pinterest är bättre än Instagram.
Digitala affärsmodeller tycker att har man en nöjd kund så gör en rekommendationsfilm dem den kunden. Bli ett proffs att mingla på webben.
Ann rekommenderar att skicka nyhetsbrev fredag kväll vid 16-tiden
http://www.digitalaaffarsmodeller.se/