Växtkraft värdeskapande verktyg för entreprenörer

Växtkraft värdeskapande verktyg för entreprenörer är titeln på Annette Melander Bergs bok. Jag fick boken då jag lyssnade på henne då föreläste tillsammans med Åsa Devillaz om Kommunikation: Nå ut! Nå fram! Det var ett jätte trevligt arrangemang som http://www.orkelljunga-naringsliv.se/ ordnade i Blackboxen i Forum.

Detta blogginlägg innehåller affiiatelänkar.

 

Annette skriver om Light-finder konceptet vilket innbär konsten att leda människor som skapar delaktiga medarbetare som inser vidden av kunskap och kundinsikt. Vilket är grunden till växtkraft. Att vara en lightfinder innebär att du lägger kraft på att förändra dig själv till det bättre innan du försöer hitta fel i din omvärden och förändra andra.

 

Jag får gratulera Annette Melander Berg då hon blivit rekryterad till tjänsten som Helsingborgs nya näringslivsdirektör.

Växtkraft : värdeskapande verktyg för chefer och entreprenörer

Så här blir du miljonär i hängmattan

Jag fick boken Så här blir du miljonär i hängmattan då jag besökte Mindpark på kvinnodagen. Det var Aktiespararna som ordande arrangemanget.

Detta inlägg innehåller affiliatelänkar.

Per H Börjesson författaren till boken är sedan 1986 VD för Imvestment AB Spiltan. Han tillhör de långsiktiga spararna som rekomenderar att man sparar regelbundet. Gärna 10% av lönen.

Han skriver även om pensionssparande,  bostadsmiljonen och om det som Einstein kallade åttonde underverket (rånta på ränta effekten).

 

Förutom tips på att spara i aktier och fonder så tipsar han om vad en kaffe på väg till jobbet kan kosta på ett år. Varför inte prenummerera på Pers nyhetsbrev Sparrebellen. Där får du bra spartips.

Så här blir du miljonär i hängmattan

Digital Succé bok av Frida Boisen

Jag köpte boken Digital Succé då jag besökte misstagens mästare i Malmö. Frida Boisen var en av föreläsarna den dagen. Pär Johansson från Glada Hudikteatern var den andre föreläsaren som Företagarna ordnade i Malmö.

Detta inlägg innehåller affiliatelänkar.

Frida Boisen har varit chefredaktör på Göteborgs Tidningen. Förutom att sälja fler prenummerationer lyckades hon med att skapa flera virala inlägg. Sedan lyckades hob att skapa efterföljande viralitet på inläggen om det dök upp något som passade i tiden. Frida går i boken igenom hur man skapar följare och hur man hanterar kriser på sociala medier

 

Boken är tryckt på klimatsmart papper.

Digital Succé Frida Boisen