Ett kostnadseffektivt sätt att få upp ditt budskap i stor skala är Bannerstands. Rollups på event och större kampanjer där allt från pris till tiden det tar att få upp budskapet är viktigt. Nu finns även dubbelsidiga rollups. Ställ ett portabelt broschyrställ i er monter och en gatupratare utanför.
Expofy har allt ifrån små enkla hänvisningsskyltar till stora fasadskyltar, beachflaggor, Pop Up, vepor och banderoller
Första Madarundan ägde rum i september 2009. I år deltager gårdsbutiker, bagerier, caféer och restauranger. Madarundans mål är att anordna två madarundor om året. Detta för att ge möjlighet till att ta del av de olika säsongernas läckerheter. Rundan vill visa besökarna bredden av produkter.
I Helsingborgs regionen deltar www.backgarden.nu, www.gardsbutiken.se och http://tomatenshus.se/. Tomatenshus har både mat och kaffe servering som ni kan bjuda mor på. Tidigare har Nylanders Rött och Grönts barn sålt kaffe utanför gårdsbutiken. Vet ej ifall de har café fortfarande. Det gav inte hemsidan någon information om.
Bor ni mitt i Skåne så finns det Skånedagarna. Där finns över 120 mat-, konsthantverks- och medeltidsutställare. Missa inte alla konserter och uppvisningar
Igår var jag på Mindfloor i Malmö och lyssnade på en föreläsning om Digitala affärsmodeller. Digitala affärsmodeller är ett företag som jag bloggat om tidigare. Företaget drivs av Ann Ljungberg, Ann Klefbohm och Anna Åberg.
Anna Åberg
Anna rekomederar att man har 100000 kronor med sig när man ger sig ut i världen. Hon berättade att livet går upp och ner första tiden då man kommit ut i världen för att förverkliga sin dröm. Anna precis som mina vänner på Paradis Businesscamp i Thailand rekommenderar affärsidéer automatiserade. Alltså du gör jobbet en gång sedan sköter mailprogram resten. Digitala affärsmodeller marknadsför sig via sociala media främst Facebook. Google+ och Linkedin är socialamedia som är på väg upp. Anna rekommenderar börja med svenska marknaden. Dessa tre tjejer har börjat på den amerikanska marknaden men nu har Ann L och Anna bestämt sig för att träffas i Amerika nästa gång.
Digitala affärsmodeller menar att man ska va tydlig med vad man säljer. Anna rekommenderar nyhetsbrev som ger företaget ett gratis kundregister. Med nyhetsbrevet bygger du förtroende mot kunden. De tycker man ska ha segmenterade nyhetsbrev, till exempel utskick till de som redan öppnat ett nyhetsbrev att ett erbjudande gäller till midnatt på söndag.
Anna rekommenderar att skicka mail söndag kl 16.
Ann Klefbohm
Ann vill måla världen.
Ann rekommenderar att skriva bra saker och 2,4 blogginlägg i månaden enligt statistik från USA. Bilder och film på internet kommer att öka. Då det gäller bild så tycker de att Pinterest är bättre än Instagram.
Digitala affärsmodeller tycker att har man en nöjd kund så gör en rekommendationsfilm dem den kunden. Bli ett proffs att mingla på webben.
Ann rekommenderar att skicka nyhetsbrev fredag kväll vid 16-tiden
För nio år sedan köpte jag en tomt i Helsingborg. Tomten var liten (315 kvadratmeter) så det var inte plats till något större prefabhus. Vi byggde själva ett lösvirkes hus där vi köpte mycket matreal på K-Rauta på Väla. Tur är att huset nästan är klart så det blir inte så många rundor till K-Rauta Malmö längre.
Vi ville inte ha gipsväggar för det innebär plugg ifall man hänger upp tyngre saker på väggarna. Istället valde vi spånplatta. Det gillade inte vår besiktningsman för han var rädd att skarvarna skulle synas. Vi löste det genom att dra en sträng expanderlim i skarven. När limmet torkat drog vi med ett stämjärn bort det överflödiga limmet. Sen tapetserade vi med Easy Cover och de tre rummen blev målade i olika färger. Besiktningsmannen var imponerad av resultatet. Easy Cover blev mycket billigare att handla på K-Rauta än i fackhandeln. På bilden nedan ser du hur Easy Cover ser ut.
Tjäna pengar med K-Rautas stamkort
Håller du på att bygga eller renovera så kan jag verkligen rekommendera K-Rautas stamkort. Ju mer du handlar ju bättre rabatt får du. Du kan ansöka om kortet i butiken eller på webben och kortet är gratis.
På måndag den 20/5 klockan 17.30 kommer Ann Ljungberg, Ann Klefbohm och Anna Åberg till Mindfloor i Malmö. De delar med sig av sina bästa idéer för att sälja mer på webben. Ann Ljungberg författarcoach som bor på en segelbåt, Anna Åberg som undervisar i WordPress och levt som digital nomad på Malta och är på väg till USA. Ann Klefbohm som driver sitt företag från Umeå. Dessa kvinnor driver tillsammans företaget Digitala affärsmodeller. Jag tror fler skulle vilja jobba hemma med arbetsredskapet nedan.
Nyhetsbrev skapar kontakt med läsarna
Ge ut ett nyhetsbrev via e-post är ett utmärkt sätt att skapa en bra kontakt med besökarna till din blogg eller webbsajt. Det största hindret för nyhetsbrev är spamfilter. Det finns företag som erbjuder bra tjänster som intygar spamfiltrena att du beställt nyhetsbrev. Dessa företag hjälper också till att hålla rätt prenumeranter. Du slipper själv manuellt ta bort och lägga till mailadresser. Du kan även skapa mallar då företagen har mallguider. När din grundmall är klar är det bara att klistra in bilder och test till nyhetsbrevet. Du kan skapa en testlista som skickar till dig själv så att du kan se att det blir perfekt.
Då nyhets brevet är utskickat till dina prenumeranter kan du läsa statistik i rapporten.I rapporten kan du se hur många som fått nyhetsbrevet och hur många som öppnat det. Du kan även se om några avregistrerat sig och hur många som har klickat på länkar i brevet.
Vill du inte missar något viktigt på bloggen så skaffa en prenumeration på mitt gratis nyhetsbrev. Det gör du genom att fylla i uppgifter högst upp till höger.
Då man gör nyhetsbrev vill mottagarna ofta ha något gratis. Har inte kommer på gratissaken att ge bort ännu men kom gärna med förslag.